Obchodní podmínky pro podnikatele
Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) s fzickou osobou Tomáš Čmejla, Bojská 1859/5 Litoměřice, 412 01 IČ:02778581
I. Všeobecná ustanovení
1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) upravují smluvní vztahy mezi fyzickou osobou Tomáš Čmejla (dále jen prodávající) a zákazníkem (dále jen kupující).
2. Právní vztahy výslovně neupravené těmito VOP ani smlouvou mezi prodávajícím a kupujícím se řídí příslušnými ustanoveními českého občanského zákoníku, v platném znění, jakož i předpisy souvisejícími.
3. Prodávající prohlašuje, že při uvádění zboží na trh plní povinnosti vyplývající mu ze zák. č. 22/1997 Sb. v platném znění, o technických požadavcích na výrobky, přičemž Prohlášení o shodě ve smyslu ust. § 13 tohoto zákona je k dispozici u výrobců.
4. Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších subjektů, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.
5. Kupujícímu nevznikají autorská práva k dodávaným softwarovým produktům, není rovněž oprávněn do nich zasahovat, kopírovat je či je jinak upravovat a přetvářet.
6.
7. Každý kupující při registraci do evidence zákazníků obdrží od prodávajícího login na e-mail, který uvede v přihlášce k registraci jako kontaktní s tím, že se zavazuje držet jemu přidělené heslo v tajnosti, aby nedošlo k jeho zneužití a heslo zpřístupnit pouze osobám, které za něj mohou ze zákona jednat. Nebyl-li mu login přidělen, zapomněl-li je apod., obrátí se s žádostí o nápravu na svého obchodníka – tj. kontaktní osobu prodávajícího, který zajistí přidělení a odeslání loginu kupujícímu.
II. Práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího
1. Každá jednotlivá objednávka kupujícího musí obsahovat alespoň: – obchodní firmu kupujícího vč. sídla a osoby oprávněné za firmu jednat – číselné označení zboží podle druhu, uvedené v ceníku prodávajícího, event. jinou přesnou identifikaci objednávaného zboží a cenu, množství zboží a místo plnění.
2. Prodávající na základě řádné objednávky kupujícího vydá potvrzení o jejím přijetí, v němž potvrdí druh zboží, jeho předpokládanou cenu a množství. V případě, že prodávající potvrdí přijetí objednávky pouze na část zboží uvedené v objednávce, je smlouva uzavřena pouze na potvrzené zboží. Kupující není oprávněn takovéto částečné přijetí objednávky odmítnout.
3. Povinností prodávajícího je dodat objednané zboží řádně a včas ve sjednaném místě plnění, povinností kupujícího je objednané zboží převzít a řádně a včas zaplatit. Doba plnění je sjednána ve prospěch prodávajícího, který ji může měnit. Změnu doby plnění prodávající kupujícímu oznamuje pomocí prodejního portálu a to změnou data v kolonce nedodáno, v sekci „nedodané zboží“ s tím, že k udané hodnotě je třeba přičíst lhůtu dle čl. III. Při změně doby plnění není kupující oprávněn od smlouvy odstoupit.
4.Práva a povinnosti stran související s rozdílem v jakosti, množství, dohodnutých parametrech, popř. jiných vlastnostech, jsou zpracovány v platném Reklamačním řádu prodávajícího.
5. Uzavřením kupní smlouvy na zboží mezi stranami a následným fyzickým převzetím zboží dává kupující najevo svůj souhlas s Reklamačním řádem prodávajícího.
6. Prodávající je povinen a současně oprávněn dodat zboží v požadovaném, resp. objednaném množství a kvalitě. Kupující je povinen dodané zboží, je-li dodán objednaný druh, množství a kvalita, převzít.
7. Prodávající není povinen s kupujícím uzavírat další kupní smlouvy zejm. v případě, že bude mít za kupujícím jakoukoliv splatnou pohledávku po lhůtě splatnosti. O dobu, kdy je prodávající oprávněn neuzavřít s kupujícím kupní smlouvy se prodlužuje dodací lhůta na zboží, ohledně něhož již byla kupní smlouva uzavřena. Není-li mezi účastníky sjednáno jinak, prodávající se nijak nezavazuje k povinnosti uzavírat s kupujícím kupní smlouvy.
8. Pokud nebude vyzvednuto předem nezaplacené zboží se specifikací „osobní odběr“ do 5-ti dnů od vystavení faktury, je prodávající oprávněn odstoupit od takové dodávky zboží, a to bez jakéhokoliv upozornění kupujícího.
9. Kupující se zavazuje dodržovat zákaz obchodování se zeměmi, organizacemi, a lidmi, na které byly uvaleny sankce přijaté jak EU či OSN.
III. Distribuce zboží a způsoby jeho převzetí
1. Kupující je oprávněn zboží odebrat v sídle, skladu nebo provozovně prodávajícího nebo je oprávněn si nechat zaslat zboží do místa určení. Prodávající je povinen expedovat dodávku maximálně do 2 pracovních dnů, od okamžiku splnění následujících podmínek: a) obdržení zboží prodávajícím od jeho dodavatelů a b) uhrazení vyfakturované kupní ceny či zálohy na kupní cenu ve stanovené výši kupujícím. V případě, že kupující má nárok na odběr zboží na fakturu se splatností podmínka b) dle předchozí věty se neuplatní, a to za předpokladu, že v době vyskladnění není kupní cena za zboží dle jiných smluv uzavřených mezi prodávajícím a kupujícím po lhůtě splatnosti.
2. Místem plnění je sídlo, sklad, nebo provozovna prodávajícího, nedohodnou-li se smluvní strany v konkrétním případě jinak. Ke splnění závazku prodávajícího dodat zboží dochází při osobním odběru kupujícím převzetím zboží kupujícím, jinak předáním zboží prvnímu dopravci k přepravě ze strany prodávajícího. Tímto okamžikem přechází na kupujícího nebezpečí veškeré škody na zboží.
3. Převzetí zboží potvrzuje na dodacím listu nebo jiném obdobném dokladu za kupujícího osoba, která uvede alespoň tyto údaje:
– jméno a příjmení uvedené hůlkovým písmem,
– podpis.
Kupující se zavazuje, že zajistí, aby zboží převzala a dodací list potvrdila pouze osoba, která je k takovémuto úkonu oprávněna.
4. Kupující je povinen zboží prohlédnout co nejdříve po přechodu nebezpečí škody a převzít. Prohlídku musí kupující provést tak, aby zjistil veškeré vady, které je možné zjistit při vynaložení odborné péče. V případě odmítnutí řádně dodaného zboží, je kupující povinen uhradit veškeré náklady prodávajícího související s daným obchodní případem, jakož i prodávajícímu vzniklou škodu.
5. V případě doručování zboží prostřednictvím dopravce, je kupující povinen při převzetí zboží před podpisem soupisky zkontrolovat údaje uvedené na přepravním listě. Pokud tyto nesouhlasí se skutečností, je porušen či jinak znehodnocen originální obal (tzn. u balíkových zásilek kartonová krabice, u paletových zásilek strečová folie) nebo originální jedinečná páska či u paletových zásilek nesouhlasí počet balíků na paletě), je kupující povinen tuto skutečnost uvést na přepravní list dopravce a sepsat s ním zápis o škodě, případně zboží odmítnout jako celek, následně pak o této skutečnosti bezodkladně informovat prodávajícího.
Nebylo-li možné zjevné či dopravou způsobené vady zboží dodaného prostřednictvím dopravce zjistit při vynaložení odborné péče při převzetí zboží, je kupující povinen dopravci nahlásit tyto vady na převzatém zboží nejpozději do tří pracovních dnů od jeho doručení. O této skutečnosti je kupující povinen neprodleně informovat prodávajícího.
V případě, že kupující neobdrží zásilku od prodávajícího do 14 dnů od odeslání zásilky prodávajícím kupujícímu, je kupující povinen tuto skutečnost oznámit nejpozději 15. den po odeslání zásilky prodávajícím kupujícímu. Den odeslání zásilky prodávajícím kupujícímu lze zjistit po přihlášení do prodejního portálu v sekci „expedice“. V případě, že kupující při osobním odběru obdrží zboží, které je v okamžiku převzetí mechanicky či jinak viditelně poškozeno, či není ve shodě s údaji na dodacím listě či připojené dokumentaci, je povinen tuto skutečnost ihned oznámit průkazným způsobem vedoucímu skladu nebo servisu prodávajícího.
Pokud kupující neoznámí vady zboží zjistitelné při prohlídce ve lhůtách uvedených výše, je dodávka považovaná za kompletní a bez vady. Tímto není dotčeno právo na reklamaci vadných a nefunkčních dílů a součástek dle Reklamačního řádu.
6. Jestliže kupující požádá prodávajícího o zadržení dohodnuté zásilky a o její uskladnění, zavazuje se uhradit prodávajícímu náklady spojené se skladováním zboží.
IV. Obaly a balení zboží
Zboží musí být baleno obvyklým způsobem, odpovídajícím dohodnutým nebo zvoleným podmínkám dodání zboží tak, aby zboží bylo chráněno před poškozením a zničením po celou dobu přepravy zboží, při zachování odpovídající odborné péče pracovníků prodávajícího, popř. dopravce.
V. Cena za zboží
1. Cena zboží je stanovena dohodou stran. Cena zboží se řídí ceníkem, není-li stanoveno jinak. Prodávající si vyhrazuje právo změnit stanovenou cenu zboží i v průběhu doby platnosti ceníku. Cenu zboží odlišnou od ceny stanovené v ceníku si strany mohou dohodnout formou objednávky potvrzené prodávajícím. Tímto ustanovením není dotčeno právo prodávajícího dle čl. V.7.
2. Cena dopravy je stanovena dle platného ceníku uvedeného na prodejním portále v záložce informace, článek
3. Nedohodnou-li se smluvní strany jinak, je v ceně zboží zahrnuta cena obalu.
4. Ke každé objednávce je účtován poplatek za zpracování objednávky a manipulaci. Informace o tomto poplatku se Vám zobrazí při druhém kroku v košíku po výběru dopravy a platby.
5. Prodávající je oprávněn k přiměřené úpravě – zvýšení kupní ceny zboží oproti cenám v ceníku i v průběhu období od doručení objednávky do dne dodání zboží, a to zejména v případě, že v této době dojde ke změně kursu Kč vůči EURO či USD nebo ke změně nákupní ceny zboží ze strany subjektů zásobujících prodávajícího. Na žádost kupujícího je prodávající povinen doložit skutečnosti, které vedly k úpravě kupní ceny.
6. Kupující je oprávněn prodávat zboží, které koupil od prodávajícího, dalším obchodním partnerům svým vlastním jménem. Produkty a služby, které nepocházejí od prodávajícího, nesmí kupující s jeho osobou spojovat.
VI. Fakturace, platební podmínky a přechod vlastnictví
1. Při konkrétních nákupech sjednají prodávající s kupujícím zpravidla některý z níže uvedených způsobů placení:
a) platbu v hotovosti a platební kartou při nákupu zboží,
b) platbu předem bankovním převodem na účet prodávajícího,
c) platbu na dobírku při doručení zboží,
d) platbu na základě faktury s lhůtou splatnosti vystavené prodávajícím, má-li kupující na takovýto způsob úhrady dle dalších ujednání nárok.
2. Cena zboží je hrazena na základě faktury vystavené prodávajícím. Prodávající je povinen vystavit fakturu bez zbytečného odkladu. Lhůta splatnosti faktury je dána dnem splatnosti na faktuře.
3. Dobropisy prodávající vystavuje jen za níže uvedených podmínek:
a) jedná-li se o reklamaci, kdy z důvodů nemožnosti prodávajícího nelze zajistit a poskytnout stejné či adekvátní náhradní zboží
b) nesouhlasí-li dodané zboží s objednávkou,
c) v případě, že se jedná o storno správně dodaného zboží, platí bod III.4 věty druhé těchto VOP.
Částka za dobropis je buď zaslána na účet nebo je proveden vzájemný zápočet (to v případě, že kupující má u prodávajícího otevřený kredit a odebírá na fakturu).
4. Vlastnictví ke zboží přechází na kupujícího úplným zaplacením kupní ceny. Zaplacením kupní ceny se rozumí připsání celé kupní ceny na účet prodávajícího.
VII. Smluvní pokuty a sankce
1. Pro případ prodlení kupujícího se zaplacením peněžitého závazku je kupující povinen uhradit prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,1% z dlužné částky za každý i započatý den prodlení.
2. Smluvní pokutu je prodávající oprávněn požadovat v případě, že kupující je v prodlení s plněním peněžitého závazku delším než 14 dní. Bude-li kupující v prodlení s plněním peněžitého závazku více jak 14 dní je kupující povinen uhradit prodávajícímu smluvní pokutu od počátku prodlení. Smluvní pokuta je splatná ihned v okamžiku vzniku nároku prodávajícího ji po kupujícím požadovat.
3. Smluvní strany se dohodly, že prodávající je oprávněn kupujícímu smluvní pokutu i úroky z prodlení fakturovat.
4. Zaplacením smluvní pokuty není dotčen nárok na náhradu škody.
VIII. Závěrečná ustanovení
1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou závazné pro smluvní vztahy uzavírané společností Tomáš Čmejla IČ:02778581 ode dne jejich vyhlášení. Pro smluvní vztahy uzavřené před vyhlášením těchto VOP jsou závazné uplynutím jednoho měsíce od jejich vyhlášení. Kupující s tímto výslovně vyslovuje souhlas.
2. Prodávající si vyhrazuje právo Všeobecné obchodní podmínky včetně ceníku dopravy a výše manipulačního poplatku změnit při změně příslušných právních norem, jakož i obchodní politiky. Tuto změnu a její účinnost prodávající vyhlásí nejméně jeden měsíc předem a to zveřejněním na adrese www3dgo.cz
3. Jestliže kupující s novým zněním VOP, případně ceníku dopravy a výše manipulačního poplatku nebude souhlasit, je oprávněn svůj nesouhlas prodávajícímu písemně oznámit ve lhůtě jednoho měsíce od vyhlášení nového znění. Pokud nedojde k dohodě o znění sporných ustanovení, mají oba účastníci právo vypovědět stávající smlouvy a to v jednoměsíční výpovědní lhůtě, která počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po měsíci, ve kterém výpověď došla druhé smluvní straně. Pokud k takovému písemnému oznámení kupujícího nedojde, má se za to, že se změnami souhlasí.
PLATNÉ A ÚČINNÉ OD 23. 11. 2022
Obchodní podmínky pro spotřebitele
OBCHODNÍ PODMÍNKY
společnosti
Tomáš Čmejla
Bojská 1859/5
Litoměřice 412 01
IČ:02778581
I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti Tomáš Čmejla, IČ:02778581 Bojská 1859/5, 412 01 Litoměřice upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího a případné další vztahy. Internetový obchod je prodávajícím provozován na internetové adrese www.3dgo.cz, a to prostřednictvím webového rozhraní
2. Obchodní podmínky dále upravují práva a povinnosti smluvních stran při využívání webové stránky prodávajícího umístěné na adrese
3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
6. Prodávající není vázán žádným kodexem chování.
II. DEFINICE POJMŮ, SDĚLENÍ PŘED UZAVŘENÍM SMLOUVY, KTERÉ JSOU ZÁROVEŇ OBSAHEM SMLOUVY
1. Občanským zákoníkem se rozumí zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v účinném znění
2. Zákonem o ochraně spotřebitele se rozumí zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v účinném znění
3. Prodávajícím se ve smyslu § 2079 a násl. občanského zákoníku rozumí společnost Tomáš Čmejla blíže specifikována v Čl. 1 odst. 1 těchto obchodních podmínek
4. Kupujícím se ve smyslu § 2079 a násl. občanského zákoníku rozumí koupěchtivá fyzická či právnická osoba
5. Spotřebitelem se rozumí koupěchtivá fyzická osoba, která nevystupuje v rámci své podnikatelské činnosti ve smyslu § 419 občanského zákoníku.
6. Hovoří-li obchodní podmínky o kupujícím, rozumím se jím osoba dle Čl. 2 odst. 4 těchto obchodních podmínek, nehledě na fakt, zdali je koupěchtivý podnikatel ve smyslu § 420 a násl. občanského zákoníku či spotřebitel. Co je ujednáno pro spotřebitele, platí jen a pouze pro osobu, která vystupuje jako spotřebitel.
7. Prodávající sděluje, že
– náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v příp. internetového i telefonického připojení dle podmínek operátora kupujícího, prodávající si neúčtuje žádné další poplatky, to se netýká příp. smluvní přepravy);
– požaduje úhradu kupní ceny před převzetím plnění kupujícím od prodávajícího;
– neuzavírá smlouvy, jejímž předmětem je opakované plnění;
– v případě licenčních smluv uzavíraných na dobu neurčitou, je cena licence sjednána za celou dobu poskytování licence, není-li uvedeno jinak;
– v případě, že kupujícím je spotřebitel, má takový spotřebitel právo od smlouvy odstoupit (není-li níže uvedeno jinak), kupující – spotřebitel může využít formulář pro odstoupení od smlouvy , lhůty, práva a povinnosti spotřebitele při odstoupení jsou uvedena v poučení
– kupující – spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy: na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání, od kupní smlouvy na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal, a od kupní smlouvy na dodávku novin, periodik a časopisů. Spotřebitel dále bere na vědomí, že nemá právo odstoupit od kupní smlouvy v případě, kdy je předmětem koupě digitální obsah nedodaný na hmotném nosiči, když spotřebitel vyjádřil svůj výslovný souhlas s dodáním před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy;
– ceny zboží jsou na webu provozovaném podávajícím uváděny včetně DPH, včetně veškerých poplatků stanovených zákonem, nicméně náklady na dodání zboží se liší podle zvolené metody a poskytovatele dopravy a způsobu úhrady;
– v případě, že kupující – spotřebitel má stížnost, může tuto uplatnit u prodávajícího, příp. se lze obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru.
III. UŽIVATELSKÝ ÚČET
1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany kupujícího.
4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 365dní nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
IV. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
1. Webové rozhraní obchodu obsahuje seznam zboží nabízeného prodávajícím k prodeji, a to včetně uvedení cen jednotlivého nabízeného zboží. Ceny nabízeného zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. Veškeré nabídky prodeje zboží umístěné ve webovém rozhraní obchodu jsou nezávazné a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Vyvratitelná právní domněnka o nabídce ve smyslu § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
2. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
3. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
3.1. objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
3.2. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
3.3. informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
4. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“. Toto je považováno za návrh na uzavření smlouvy ve smyslu § 1731 občanského zákoníku. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
5. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
6. Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily své povinnosti vůči prodávajícímu nebo pokud podmínky objednávky nejsou splnitelné.
7. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
8. Kupujícímu nevzniká právně vymahatelný nárok na dárek, který je dodáván k vybraným produktům. Dárky jsou dodávány po dobu akce nebo do vyčerpání zásob, pokud není určeno jinak.
V. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
1.1. v hotovosti v provozovně prodávajícího;
1.2. v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
1.3. bezhotovostně převodem na účet prodávajícího;
1.4. bezhotovostně prostřednictvím platebního systému;
1.5. bezhotovostně platební kartou;
1.6. prostřednictvím úvěru poskytnutého třetí osobou.
2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
3. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14ti dnů od uzavření kupní smlouvy.
4. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
5. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky, požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu.
6. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
7. Doba, po kterou zůstává v platnosti nabídka nebo ceny zboží či služeb je platná po dobu, kdy je nabízena na www.i4wifi.cz, pokud není uvedeno jinak.
8. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
VI. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
1. Spotřebitel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání, od kupní smlouvy na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal, a od kupní smlouvy na dodávku novin, periodik a časopisů. Spotřebitel dále bere na vědomí, že nemá právo odstoupit od kupní smlouvy v případě, kdy je předmětem koupě digitální obsah nedodaný na hmotném nosiči, když spotřebitel vyjádřil svůj výslovný souhlas s dodáním před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
2. Nejedná-li se o případ uvedený v Čl. 6 odst. 1 těchto obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to ve lhůtě čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího zmíněné v Čl. 1 odst. 1 těchto obchodních podmínek a v Kontaktech. Pro odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel využit vzorový formulář v souladu s § 1830 občanského zákoníku poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek (ke stáhnutí zde ) , viz i poučení zde .
3. V případě odstoupení od smlouvy vrátí prodávající kupní cenu spotřebiteli do čtrnácti (14) dnů od vrácení zboží či předložení potvrzení přepravce o odeslání zboží prodávajícímu (např. podací lístek), a to bezhotovostně na účet určený spotřebitelem. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit kupní cenu v hotovosti již při vrácení zboží spotřebiteli. Náklady spojené s dodáním zboží vrátí prodávající společně s kupní cenou. Jestliže spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající částku odpovídající nejlevnějšímu způsobu dodání zboží, který prodávající nabízí. Jako nejlevnější způsob dodání se nepovažuje osobním převzetí.
4. Prodávající není, v souladu s § 1832 odst. 4 občanského zákoníku, povinen vrátit kupní cenu spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží vrátí nebo prokáže, že zboží odeslal. Náklady spojené s vrácením zboží nese v plné výši spotřebitel.
5. Spotřebitel bere na vědomí, že pokud zboží vrácené spotřebitelem bude poškozeno, opotřebeno více než nad míru opotřebení běžného při vyzkoušení zboží či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči spotřebiteli právo na započtení nároku na snížení vracené kupní ceny úměrně poškození.
6. Spotřebitel bere na vědomí, že v případě objednání služby (prodloužená záruka) bude aktivační kód na prodloužení záruky ve smyslu § 1823 OZ poskytnut až po uplynutí 14 denní lhůty ve smyslu § 1829 odst. 1 OZ. Spotřebitel bere na vědomí, že prodejce neposkytuje službu ani na výslovný souhlas spotřebitele dříve než po uplynutí 14 denní lhůty, a to z titulu povahy služby.
VII. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY PRODÁVAJÍCÍM
1. Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
2. V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
3. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy spotřebitelem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
VIII. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
1. Způsob doručení zboží určuje prodávající, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. Nepřevezme-li kupující zboží při dodání, je prodávající oprávněn požadovat poplatek za uskladnění ve výši 190 Kč (slovy: sto devadesát korun českých) nebo je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.
3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
5. Kupující je povinen prohlédnout zboží bez zbytečného odkladu od jeho převzetí a zkontrolovat jeho nezávadnost, zejména pak mechanické poškození, k nímž mohlo dojít v rámci přepravy zboží. Takovouto závadu je kupující povinen nahlásit prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě 24 hodin od převzetí zboží.
6. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
IX. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
1. Práva a povinnosti smluvních stran ve věci práv z vadného plnění se řídí zejména občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele, je-li koupěchtivým spotřebitel.
2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
2.1. má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
2.2. se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá, to však toliko v případě, kdy kupující výslovně vznese otázku, v níž specifikuje své požadavky na dané zboží a prodávající potvrdí, že k tomuto je vhodné,
2.3. zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
2.4. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
2.5. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
3. Ustanovení uvedená v Čl. IX odst. 2 těchto obchodních podmínek se použijí toliko přiměřeně u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
4. Na zboží dle Čl. IX odst. 3 těchto obchodních podmínek poskytuje, v souladu s § 2168 občanského zákoníku, záruku ve zkrácené době dvanácti (12) měsíců.
5. Nejedná-li se o zboží dle Čl. IX odst. 3 a 4 těchto obchodních podmínek, je záruka, v souladu s § 2165 odst. 1 občanského zákoníku, dvacet čtyři (24) měsíců.
6. Kupující bere v potaz, že na software jako takový, který poskytuje prodejce na hmotném nosiči, se nevztahuje záruka ve smyslu § 2165 odst. 1 občanského zákoníku. Prodejce je povinen práv z vadného plněné toliko v případě hmotného nosiče, na němž je software obsažen (tj. např. CD/DVD apod.). Na software jako takový (tj. např. operační systémy, textové editory) poskytuje kupujícímu licenci majitel softwaru a mezi prodávajícím a kupujícím zde nevznikají závazky.
7. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání.
8. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
X. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
1. V případě převzetí zboží na pobočce, nabývá kupující vlastnické právo zaplacením celé kupní ceny a převzetím zboží v souladu s § 2160 občanského zákoníku. V případě distančně uzavřené smlouvy a převzetí zboží v místě určeném kupujícím, nabývá kupující vlastnické právo převzetím věci od přepravce a uhrazením celé kupní ceny.
2. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Kontrolou jsou pověřeny příslušné dozorové orgány. Spotřebitel má možnost obrátit se s žádostí o pomoc v případě sporu s prodávajícím na Českou obchodní inspekcí za účelem mimosoudního řešení sporu.
XI. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
1. Ochrana osobních údajů kupujícího je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v účinném znění.
2. Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů
2.1. jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).
3. Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy, pro účely vedení uživatelského účtu a pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu.
4. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.
5. Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží a zpracovávajících platby nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.
6. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
7. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
8. V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:
8.1. požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,
8.2. požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav,
8.3. požadovat bezodkladné odstranění jeho osobních údajů z registru prodávajícího
9. Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
10. Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.
XII. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
1. Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího. Kupující může odběr těchto informací odhlásit na konci každého newsletter, který od prodejce obdrží na svou e-mailovou adresu.
2. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
XIII. DORUČOVÁNÍ
1. Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena v textové podobě, a to elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dle volby odesílatele). Kupujícímu je doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho uživatelském účtu.
XIIV. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Tyto obchodní podmínky se řídí platnými a účinnými právními předpisy České republiky, zejména občanským zákoníkem, zákonem o ochraně spotřebitele, zákonem o ochraně osobních údajů aj.
2. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se, jakožto právo zvolené, řídí českým právem s vyloučením Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů, zejména tzv. nařízením Řím I.
3. Je-li některé ujednání obchodních podmínek v rozporu s účinným právním předpisem České republiky, nebo se takovým stane, namísto neplatných ujednání nastoupí ustanovení účinného právního předpisu, jehož smysl se neplatnému ujednání co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ujednání není dotknutá platnost ostatních ujednání a znění celých obchodních podmínek jako takových.
4. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě. a není přístupná .
5. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
6. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování – 100MEGA Distribution s.r.o., Železná 7, č.p. 681, 619 00, Brno, adresa elektronické pošty – sales@i4wifi.cz , telefon +420 277 007 500 .
7. V případě, že dojde mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může kupující – spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.“.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 18.9.2023